گونه جدید گون از بخش Caprini از ایران

Authors

  • دیتریش پودلش
Abstract:

در میان بخش‌های Astragalus، بخش Caprini یکی از بزرگترین بخش‌های جنس گون می‌باشد گونهA. shahsavarii به عنوان گونه جدید از بخشCapriniمعرفی می‌شود. این گونه بانزدیکترین خویشاوند خود A. gypsaceus مقایسه شده است.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

یک گونه جدید منفک گون از بخش Caprini از خراسان

در میان گونه‌های شناخته شده فراوان متعلق به بخش Caprini  از  استان  خراسان،  گونه   A. zangooianus به عنوان یک گونه جدید منفک از شرق ایران، استان خراسان شرح داده می‌شود.

full text

گونه جدید گون از بخش caprini از ایران

در میان بخش های astragalus، بخش caprini یکی از بزرگترین بخش های جنس گون می باشد گونهa. shahsavarii به عنوان گونه جدید از بخشcapriniمعرفی می شود. این گونه بانزدیکترین خویشاوند خود a. gypsaceus مقایسه شده است.

full text

یک گونه جدید منفک گون از بخش caprini از خراسان

در میان گونه های شناخته شده فراوان متعلق به بخش caprini  از  استان  خراسان،  گونه   a. zangooianus به عنوان یک گونه جدید منفک از شرق ایران، استان خراسان شرح داده می شود.

full text

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

full text

گونه‌های جالب توجه از جنس گون از بخش Caprini از ایران

 در میان 113 گونه شناخته شده از بخش Caprini که یکی از بزرگترین بخش‌های جنس گون می‌باشد همچنان دو گونه A. aliomranii وA. saremii به عنوان گونه‌های جدید از این بخش معرفی می‌شوند. هر یک از گونه‌ها با نزدیکترین خویشاوندان خود مقایسه شده است.

full text

گونه های جالب توجه از جنس گون از بخش caprini از ایران

در میان 113 گونه شناخته شده از بخش caprini که یکی از بزرگترین بخش های جنس گون می باشد همچنان دو گونه a. aliomranii وa. saremii به عنوان گونه های جدید از این بخش معرفی می شوند. هر یک از گونه ها با نزدیکترین خویشاوندان خود مقایسه شده است.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 9  issue 2

pages  203- 205

publication date 2002-12-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023